Štěstí doručeno – príbeh obchodu s topánkami

Ďalšiu z kníh, ktorú som prečítal napísal Tony Hsieh (CEO Zapposu). Tony v tejto knihe prezradí ako začínal s podnikaním, podelí sa o svoje skúsenosti a poznatky, ktoré behom života získal. No hlavne rozpovie príbeh úspešnej firmy Zappos, ktorá sa zaoberá hlavne predajom obuvi cez internet, momentálne však ponúka už aj rôzne druhy oblečenia. Je to príbeh firmy, ktorá sa za 10 rokov vypracovala na jednu z najobľúbenejších firiem v USA a to všetko hlavne preto, že sa zamerala na šťastie svojich zamestnancov a zákazníkov.

Kniha Štěstí doručeno veľmi zaujímavo predstavuje firemnú kultúru zameranú na šťastie. Táto kultúra sa zakladá na nadštandardnej podpore pre zákazníkov. A presne tento systém sa mi pozdáva, pretože spokojný zákazník je dobrý marketing pre firmu. Práve príjemný pocit z nákupu je pre zákazníka z dlhodobého hľadiska ten najlepší marketing. Je to jednoducho správna cesta pre nové úspešné firmy. Páči sa mi aj fakt, že táto kultúra sa pomaličky dostáva aj do niektorých slovenských firiem.

Tony v knihe popíše aj skúsenosti, na ktoré prišiel pri hraní pokru, pretože poker sa veľmi podobá reálnemu biznisu. Platia tam podobné zásady, hoci si to mnoho z nás neuvedomuje.

  • Výber stolu je najdôležitejším rozhodnutím.
  • Vaša značka je dôležitá. Podieľajte sa na utváraní toho čo o Vás ľudia hovoria.
  • Vždy sa pripravte na najhoršiu možnú variantu.
  • Nehrajte hru, ktorej nerozumiete, aj keď vidíte že na nej zarába mnoho ľudí.
  • Snažte sa odlíšiť. Robte veci inak ako to robia protihráči.
  • Vzdelávajte sa. Čítaním, praxou a tým, že sa obklopíte talentovanými hráčmi.
  • Nebojte sa žiadať o radu.
  • Buďte milí a snažte sa skamarátiť. Je to malá komunita.
  • Užívajte si to. Každá hra je zábavnejšia, keď nejde iba o peniaze.

V závere knihy sa dočítate aj pár informácii o samotnom šťastí. Práve šťastie je totiž životným cieľom pre väčšinu ľudí. Stačí ak sa sami seba spýtate: “Čo je mojim životným cieľom?” Následne si na každú odpoveď položíte otázku: “Prečo?” Väčšina ľudí nakoniec dôjde k odpovedi, že cieľom ich života je v konečnom dôsledku šťastie.

A takto to vyzerá vo firme, kde ľudí práca naozaj baví…

Na Vašej minulosti nezáleží. Vaša budúcnosť je čistý štít.

Na záver chcem poznamenať len to, že šťastie bolo doručené. Je len na Vás, či a ako ho doručíte ďalej.

PS: Túto knihu môžete kúpiť napríklad na tejto stránke.

Štěstí doručeno – príbeh obchodu s topánkami
5 (100%) 1x

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné údaje sú označené *