Buzzmarketing – lacná a efektívna reklama

Pri svojej práci sa často venujem propagácii a budovaniu webov a práve preto som začal čítať a sledovať videá na danú tému. Medzi jednu z kníh, ktoré som si kúpil patrí Buzzmarketing. Je to síce už staršia kniha, ale dajú sa v nej nájsť celkom zaujímavé tipy a inšpirácie. Celý buzzmarketing sa vlastne zakladá na tom, že nejakým spôsobom presvedčíte ľudí, aby o Vás hovorili bez väčších finančných investícií do reklamy.

Buzzmarketing je vlastne oblasť marketingu, ktorá sa zameriava na vyvolávanie rozruchu medzi užívateľmi Vášho výrobku a médiami. Snaží sa prichádzať s inovatívnymi nápadmi, ktoré často ľudí aj šokujú, avšak dokážu vyvolať medzi ľuďmi rozruch. Vytvárajú sa podmienky na to, aby sa reklama šírila medi ľuďmi sama a teda sa aj cena na reklamu znižuje. V knihe nájdete mnoho príkladov reklamy, ktoré sa v minulosti oplatili a keďže sa hovorí, že minulosť sa opakuje, tak sa niektoré nápady dajú celkom dobre použiť aj dnes. Napríklad taká firma Apple vyvoláva rozruch okolo svojich výrobkov každý rok a stále sa im to celkom dobre darí.

Autorom knihy je úspešný marketér Mark Hughes, ktorý je v oblasti buzzmarketingu zaznamenal mnoho úspechov a preto sa radí k najväčším expertom v tejto oblasti. Kniha je tiež veľmi zaujímavo členená, pričom sa opiera o určité tajomstvá typu: ako robiť rozruch, ako upútať pozornosť médií, ako hľadať potenciál apod. V knihe nenájdete nejaký komplexný a jednoduchý návod ako dosiahnuť úspech, ale spomínané úspešné, ale aj neúspešné príbehy rôznych firiem v oblasti marketingu. Získate aspoň základný prehľad v tejto oblasti a inšpiráciu.

Aj napriek tomu, že kniha vyšla ešte v roku 2005, tak sa určite dá zaradiť medzi kvalitnú a užitočnú literatúru. Otázkou však zostáva, či získané informácie dokážete využiť pre svoju prácu, alebo nie. Osobne mi kniha priniesla pár nápadov, ktoré by sa dali použiť na offline reklamu stránok, avšak momentálne neviem či ich vôbec niekedy použijem. Ak vás teda buzzmarketing zaujíma, neostáva mi nič iné, než vám túto knihu odporučiť. A aj keby ste ju v praxi nevyužili, tak je to aspoň zaujímavé čítanie.

Buzzmarketing – lacná a efektívna reklama
3 (60%) 1x

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné údaje sú označené *