Jak myslí Steve Jobs

Dostať sa do blízkosti významných a mocných osobností už dlhé veky láka ľudí a láka ich to o to viac, ak sú tieto osobnosti dostatočne kontroverzné. Steve Jobs medzi nich jednoznačne patrí. Na osobnosti s takým postavením a toľkými zaujímavými historkami sa samozrejme snaží zarobiť množstvo ziskuchtivých spisovateľov a blogerov. Keby sme chceli vybrať publikáciu, ktorá je v súčastnosti najkvalitnejšia a súčasne aj komerčne najúspešnejšia, tak siahneme po knihe “Jak myslí Steve Jobs“.

Kniha - Jak myslí Steve Jobs

O živote Steva Jobsa

Podľa Leandera Kahneyho, redaktora Wired.com, ktorý Jobsa sleduje od začiatku 90. rokov minulého storočia, ide o neskutočne rozporuplnú osobnosť. Kahney odkrýva princípy, ktorými sa Jobs riadi, keď do predaja uvoľňuje prelomové produkty, ktoré až fanaticky priťahujú lojálnych zákazníkov. Zároveň odhaľuje pozadie vzniku svetovo najvplyvnejších obchodných značiek, ako je iPod, iMac, iPhone a iných. Výsledkom je unikátna kniha, ktorá je čiastočne biografiou a čiastočne manažérskou príručkou. Je to kniha o neuveriteľnom príbehu, o viere vo svoje schopnosti a vízie.

Nemusíte byť vôbec aktívny užívatelia Apple produktov, ale ako ľudí z marketingu vás určite bude fascinovať, aký dôraz kladie Jobs na propagáciu a trebárs aj na samotný akt nákupu výrobku a jeho následné rozbaľovanie. Prekvapujúce je aj to ako dlho a náročne sa utvárala podoba predajne Apple. Ako je Steve posadnutý užívateľskou prívetivosťou a naopak ako urputne je ochotný obhajovať uzavretosť a istú obmedzenosť svojich produktov.

Z knihy okrem iného vyplynuli aj 3 dôležité pravidlá aplikovateľné na každodennú prácu v internetovej branži:

  1. Zjednodušovať – ľudia nemajú čas a chuť riešiť zložité zložité výrobky. Všetko musí byť na prvý pohľad jasné, ľahko pochopiteľné a efektívne. Všetkého čo je postrádateľné sa bez ľútosti zbavte.
  2. Robiť makety a testovať – od monitora jednoducho nemožno rad vecí odhaliť, je nutné robiť veľa makiet, skúšať veci v bežnej prevádzke, sledovať reakcie. Keď niečo nefunguje podľa očakávania, nie je chyba v používateľoch, ale v produkte.
  3. Myslieť v širšom kontexte – úspech je súhrou mnohých faktorov a disciplín. Značka sa netvorí len reklamou, ale aj dizajnom produktu, balením, samotnou funkčnosťou a užívateľskou podporou. Image by ste mali riešiť ako skladačku, ktorá do seba zapadá.
Ohodnoť článok post
Facebook
Twitter

Jedna odpoveď

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *