Hoci prieskum môže byť užitočný, najlepšie časy uverejňovania sa často obmedzujú na vaše konkrétne publikum. Zistite, ako určiť najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre vašu značku.
Zverejňovanie obsahu na platformách sociálnych médií, keď vaša cieľová skupina nie je online, znamená, že väčšina z nich vaše príspevky nikdy neuvidí. Instagram nie je výnimkou. Aby boli veci náročnejšie, jeho algoritmus sa neustále mení. Ak na Instagrame nedosahujete požadované úrovne zapojenia (alebo, čo je ešte horšie, vítajú vás cvrčky), možno uverejňujete v nesprávny čas.
Aby sa určil najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame, mnohé firmy preskúmali metriky zapojenia pre milióny príspevkov na Instagrame po celom svete. V budúcnosti zistite, že výskum sa konsolidoval tak, aby poskytoval najlepšie časy na uverejňovanie príspevkov na Instagrame. A zistite, ako môžu byť najlepšie časy uverejňovania pre vaše konkrétne publikum hodnotnejšie ako priemery platforiem.
Kedy je najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame?
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame na základe konsolidovaných údajov z miliónov príspevkov je pondelok a štvrtok medzi 11:00 a 12:00; utorok ráno; streda o 11:00; Piatok popoludní okolo 16:00; Sobota ráno; a v nedeľu večer.
Tu je rozpis konkrétnych časov, ktoré sú najlepšie na uverejňovanie príspevkov na Instagrame:
- Pondelok: od 11:00 do 12:00
- Utorok: od 9:00 do 10:00
- Streda: 11:00
- Štvrtok: od 11:00 do 12:00
- Piatok: 16:00
- Sobota: od 9:00
- Nedeľa: 19:00
Tieto čísla sú založené na konsolidovanom výskume od mnohých marketinovýh platforiem ako Hootsuite, Social Pilot, Later, Influencer Marketing alebo Buffer. Keďže sa výsledky výskumu veľmi líšia, vyššie uvedené časy sú tie, ktoré sa na zisteniach týchto webových stránok objavovali najčastejšie. Na účely tohto článku výraz „najčastejšie“ znamená, že aspoň dve z piatich publikácií označili čas za čas s vysokou angažovanosťou na uverejnenie na Instagrame.
Na základe konsolidovaných informácií ďalšia analýza ukazuje:
- Pondelok a štvrtok sa bežne považujú za efektívne časy uverejňovania od 11:00 do 12:00, pričom štvrtok o 11:00 sa objavuje v štyroch zdrojoch.
- Utorok ukazuje silnú rannú prítomnosť, najmä okolo 9:00, ako najlepší čas na uverejňovanie príspevkov.
- Streda má vysokú dohodu o 11:00, ktorá je účinná pre publikum na Instagrame na základe štyroch zdrojov.
- Piatkové popoludnie, najmä okolo 16:00, sa zdá byť najvyšší čas na uverejňovanie príspevkov.
- Sobotné skoré ráno o 9:00 sa neustále javí ako najlepší čas na uverejňovanie príspevkov.
- Nedeľa večer, najmä okolo 19:00, je pozoruhodným časom pre veľmi zaujímavé príspevky na Instagrame.
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre vaše publikum
Predtým, ako naplánujete, aby sa všetok obsah zobrazoval vo vyššie uvedených časoch, musíte zvážiť aj svoje cieľové publikum a svoj obsahový zámer. Berte do úvahy denné zvyky a plány ľudí (napríklad čas vstávania alebo prestávka na obed), druh obsahu, ktorý zverejňujete, minulé údaje z vášho vlastného účtu na Instagrame a zvyky vášho cieľového publika.
Ak ste značka džúsov, ktorá používa marketing na Instagrame na propagáciu svojho nového raňajkového smoothie, napríklad zachytenie používateľov Instagramu, keď sa zobudia, je dobrá taktika. Ak však predávate predplatné softvéru podnikovým spoločnostiam, možno zistíte, že vaše príspevky na Instagrame o 6:00 v sobotu padajú, keď si váš ideálny zákazník užíva deň voľna.
V prípade globálnych značiek vám však vaše vlastné údaje o angažovanosti na Instagrame povedia viac o najvhodnejších časoch na uverejňovanie príspevkov. Možno zistíte, že obsah sa dostane na rôzne trhy v rôznom čase. Neskôr sa naučte, ako analyzovať údaje o vašich príspevkoch, aby ste našli svoje sladké miesto.
Kedy je celkovo najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame?
Celkovo možno povedať, že najlepšie časy uverejňovania a najlepší deň v týždni sú vtedy, keď je vaše publikum najpravdepodobnejšie online.
Vo všeobecnosti to bude znamenať v skorých ranných hodinách, keď sa ľudia práve prebúdzajú a siahajú po svojich mobilných zariadeniach, keď ľudia chodia na obedňajšie prestávky a počas večerov, keď si ľudia po práci prezerajú telefóny.
Uverejňovanie skoro ráno počas väčšiny pracovných dní vám dáva veľkú šancu objaviť sa v informačnom kanáli používateľa na Instagrame, keď prvýkrát otvorí aplikáciu. Ak sa však s obchodnými účtami na Instagrame zameriavate na profesionálov alebo B2B značky, možno budete mať viac šťastia pri uverejňovaní príspevkov v čase obeda alebo počas pracovného dňa, aby ste upútali ich pozornosť, zatiaľ čo ich myseľ je zameraná na prácu.
Je lepšie uverejňovať príspevky na Instagram v noci alebo ráno?
Na základe vyššie uvedených konsolidovaných časov uverejňovania na Instagrame je najlepšie uverejňovať príspevky ráno počas väčšiny dní v týždni. Ale zatiaľ čo výskum môže ukázať, že ranné príspevky generujú väčšiu angažovanosť, vaša značka môže byť odľahlá.
Pamätajte si, že priemery nemusia nevyhnutne odrážať zvyky vášho cieľového publika alebo váš výklenok. Môžete byť napríklad Fitnes centrum, ktoré sa veľmi angažuje, keď v piatok večer zverejňuje instagramové reels rôznychcvičení. Aj keď piatkový večer nie je na základe všeobecných priemerov vhodný čas na uverejňovanie príspevkov, môže to byť zaujímavé pre vašu značku.
Aj keď to nemusí znamenať veľký rozdiel v úrovni zapojenia, ak uverejňujete príspevky ráno alebo večer, chcete, aby sa vaša správa dostala k tým správnym ľuďom v správnom čase. Preto je dôležité zvážiť aj obsah vašich príspevkov.
Napríklad vaša predajňa bagiet môže zdieľať špeciálnu bagetu v príbehoch Instagramu. Najlepšie výsledky pravdepodobne prinesie uverejnenie pred obedom. Uverejňujte poobede alebo večer a prídete o ľudí, ktorí by si vašu bagetu radi kúpili.
Kedy by ste nemali prispievať na Instagram?
Podľa konsolidovaného výskumu sú neskoré noci najmenej efektívne časy na uverejňovanie príspevkov na Instagrame. Výskum však nezdôrazňuje, ktoré odvetvia boli zahrnuté, čo môže skresliť výsledky v prospech určitých produktov a kategórií značiek.
Preto je nevyhnutné urobiť si vlastný prieskum, aby ste zistili, kedy je pre vaše vlastné publikum najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame. Okrem toho nezabudnite, že zatiaľ čo Instagram sa stal skvelým miestom na predaj vašich produktov a zapojenie potenciálnych zákazníkov, nie každý chce neustále nakupovať na sociálnych sieťach.
Instagram môže byť skvelým predajným kanálom, nie je to ale jeho jediný účel. Budovanie angažovanej a aktívnej komunity by malo byť vašou prioritou číslo jedna.
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame podľa odvetvia
Na základe údajov z vlastnej analýzy viac ako 500 000 príspevkov na Instagrame spoločnosti Social Pilot sú nasledujúce časy uverejňovania podľa odvetvia najlepšie. Opäť vezmite tieto údaje ako východiskový bod a prečítajte si ďalšiu časť, aby ste určili najlepšie časy uverejňovania pre vašu jedinečnú značku a publikum.
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre značky cestovania a cestovného ruchu:
- Pracovné dni: od 10:00 do 12:00 a od 19:00 do 21:00
- Víkendy: od 9:00 do 11:00 a od 16:00 do 18:00
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre módne značky
- Pracovné dni: od 12:00 do 14:00 a od 19:00 do 21:00
- Víkendy: od 9:00 do 11:00 a od 17:00 do 19:00
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre fitness a wellness značky
- Pracovné dni: od 6:00 do 8:00 a od 17:00 do 19:00
- Víkendy: od 8:00 do 10:00 a od 16:00 do 18:00
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame pre značky potravín a nápojov
- Pracovné dni: od 12:00 do 14:00
- Víkendy: od 17:00 do 19:00
Ako nájsť najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame (pre vašu značku a odvetvie)?
Výsledky sekundárneho výskumu môžete použiť ako východiskový bod pre výber toho, kedy uverejniť príspevok na Instagrame, ale malo by to byť len toto: východiskový bod.
Tieto údajné „najlepšie časy“ sú založené na veľkom počte príspevkov, aby sa vytvoril priemer, ktorý nemusí byť „najlepším časom“ pre každý typ značky.
Použite štatistiky Instagramu na pochopenie svojich sledovateľov
Ak máte firemný účet na Instagrame, v štatistikách Instagramu môžete vidieť demografické údaje svojich sledovateľov vrátane ich veku, pohlavia a polohy.
Prístup k analytike:
- V aplikácii prejdite do svojho profilu a klepnite na ponuku v pravom hornom rohu
- Ťuknite na položku Štatistiky
- Ťuknite na položku Celkový počet sledovateľov
- Prepnutím rozsahu dátumov zachytíte širšie časové obdobie
- Posúvaním zobrazíte polohy publika, demografické údaje a najaktívnejšie časy.
Štatistiky Instagramu tiež zobrazujú výkonnosť každého príspevku, takže ho môžete začať sledovať na základe času a dňa uverejnenia a typu zdieľaného obsahu.
Všímajte si stratégiu svojich konkurentov na sociálnych sieťach
Odvetvia sú neuveriteľne rozmanité – napríklad maloobchodný priemysel zahŕňa všetko od B2B predplatiteľských spoločností až po detské oblečenie, pričom obe majú veľmi odlišné publikum.
Môže vám pomôcť zamerať sa na svojich hlavných konkurentov a identifikovať časy, ktoré uverejňujú. Vyberte tri alebo štyri značky, ktoré sú podobné vašej alebo majú podobné publikum a všimnite si časy, kedy uverejňujú, ako aj príspevky, ktoré dosahujú najvyššiu úroveň zapojenia.
Môžete ich sledovať v tabuľke, ale ak sa do toho nechcete hrabať ručne, existujú aplikácie, ktoré vám môžu pomôcť. Napr. Napopeloncat vie analyzovať príspevky konkurentov podľa počtu komentárov a hodnotení Páči sa mi a podľa miery zapojenia a zobrazuje vám, kedy boli tieto príspevky zverejnené.
Experimentujte s uverejňovaním v rôznych časoch
Nájdenie najlepšieho času na uverejňovanie príspevkov na Instagrame je často prípad pokusu a omylu. Čo funguje jeden týždeň, nemusí fungovať nasledujúci, preto je dôležité pokračovať v experimentovaní, kým nenájdete čas, ktorý generuje konzistentné výsledky.
Ak chcete zistiť, ktoré príspevky fungujú najlepšie, použite analytický nástroj Instagramu alebo manuálne vykonajte prieskum pomocou tabuľky.
Ak v prvom týždni uverejňujete príspevok v pondelok o 17:00, zmeňte to na druhý týždeň o 18:00. Keď nájdete časy, ktoré najviac zapájajú Instagram, spustite experiment znova, aby ste túto teóriu potvrdili a ubezpečte sa, že počiatočné výsledky neboli len náhoda.
Zvážte obsah svojich príspevkov na Instagrame
Obsah vašich príspevkov na Instagrame bude mať pravdepodobne väčší vplyv ako samotný čas – hrozné príspevky budú mať vždy hrozný výkon, zatiaľ čo neuveriteľné príspevky budú mať pravdepodobne vždy neuveriteľný výkon. To, čo uverejníte, ovplyvní aj úroveň zapojenia počas dňa.
Ak napríklad váš obsah obsahuje alebo propaguje niečo, čo ľudia zvyknú robiť večer, najlepšie sa to môže prejaviť neskoro popoludní alebo večer. Vinárstvo, ktoré predvádza svoju najnovšiu fľašu, môže mať väčšie šťastie uverejňovať príspevky na Instagrame v piatok alebo sobotu večer, a nie v pondelok ráno, keď ľudia pravdepodobne na pohár vína nemyslia.
Pri výbere najvhodnejšieho času na uverejňovanie zvážte:
- Aký je obsah každého príspevku?
- Čo je cieľom vášho príspevku na Instagrame: Inšpirovať? Na podporu nákupu? Zvýšiť povedomie o značke?
- Kedy bude tento obsah pre vašich sledovateľov najužitočnejší?
Zdieľate umelecký výtlačok s inšpiratívnym citátom? Skúste uverejniť príspevok v pondelok ráno, keď ľudia môžu potrebovať poriadnu dávku inšpirácie na začiatok týždňa.
Naplánujte príspevky na hlavný čas (a upravte ich podľa potreby)
Nie vždy budete online, keď budú vaši sledovatelia. Ak však úspech vášho príspevku závisí od toho, či ste nablízku, aby ste sa zapojili do komentátorov, mohlo by to zúžiť okná, v ktorých plánujete uverejňovať príspevky.
Ak váš príspevok nezávisí od toho, že ste nablízku, môžete použiť nástroje na naplánovanie zverejnenia príspevkov v danom čase. Čím dôslednejší budete v pláne uverejňovania, tým ľahšie zistíte, či časy, ktoré ste si vybrali, fungujú dobre alebo či je priestor na zlepšenie.
Monitorovanie toho, ako sa darí vašim príspevkom na sociálnych sieťach, je rozhodujúce pre generovanie maximálnej úrovne zapojenia a je dôležité, aby ste ho sledovali, merali a vylaďovali počas celého roka. Niečo, čo funguje dobre v lete o 8:00 v sobotu, nemusí mať rovnaké výsledky o 8:00 v sobotu uprostred zimy.
Takže aj keď by ste mali hľadať správne časy na naplánovanie svojich príspevkov počas období vysokej angažovanosti, proces by mal byť v ideálnom prípade plynulý. Pokračujte v meraní výsledkov a experimentujte s rôznymi časmi uverejňovania, keď prilákate viac sledovateľov a začnete propagovať rôzne produkty a rôzne obdobia roka.
Maximalizujte svoj rozvrh uverejňovania tým, že nájdete najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na Instagrame
Najlepší čas na uverejňovanie príspevkov na účte Instagram závisí od vášho cieľového publika, vášho obsahu, odvetvia a zámeru vašich príspevkov, čo všetko možno odhaliť vykonaním vlastného výskumu a experimentov. Pamätajte, že čas nie je jediným faktorom. Algoritmus Instagramu hľadá obsah s vysokou interakciou – preto vytvorte obsah, ktorý stojí za to zaujať.
Začnite tým, že zistite, kto sú vaši sledovatelia, prostredníctvom analýzy Instagramu, potom rozoberte časy uverejňovania svojich najväčších konkurentov, aby ste zistili, čo funguje pre váš kútik odvetvia. Nakoniec pravidelne uverejňujte príspevky a spúšťajte svoje vlastné experimenty s uverejňovaním a pokračujte v sledovaní, meraní a upravovaní svojho plánu, aby ste zabezpečili, že úroveň zapojenia zostane počas celého roka vysoká.