Robert Cialdini je uznávaný psychológ a podľa obalu knihy “Zbraně vlivu” dokonca najcitovanejší psychológ. Vďaka tomu čo predchádzalo písaniu tejto knihy má asi veľmi rád aj rôzne pokusy. Pred písaním tejto knihy sa Cialdini totiž na 3 roky dobrovoľne zamestnal v rôznych zamestnaniach, pri ktorých sú presvedčovanie a manipulácia veľmi využívané. Pracoval napríklad ako podomový obchodník, autopredajca, reklamný pracovník alebo telemarketér a to všetko len preto, aby vedel dôkladne popísať ako tieto povolania v skutočnosti fungujú.
V knihe „Zbraně vlivu“ Cialdini teda popisuje princíp presvedčovania a manipulácie. Vysvetľuje ako sa nás snažia nachytať predajcovcia alebo ľudia, ktorý nás chcú o niečom presvedčiť. Samotná kniha je rozdelená na 6 zbraní vplyvu – reciprocita, záväzok, autorita, sociálne schválenie, vzácnosť a obľúbenosť.
Každá z týchto kapitol obsahuje aj časť s informáciami o tom ako tieto prakticky rozoznať a ako sa im brániť. Veľmi ma zaujali hlavne rôzne psychologické výskumy a pokusy, pomocou ktorých autor vysvetľuje ako daná praktika funguje. Človek by napríklad vôbec neveril ako silná môže byť moc autority, alebo prečo niekedy súhlasíme s vecami, ktoré v skutočnosti nechceme. Dočítate sa tam aj prečo ľudia dobrovoľne vstúpia do sekty, alebo ako silný vplyv na vaše myslenie môže mať malý darček od neznámej osoby.
Po prečítaní knihy môžete získať dojem, že s vami niekto neustále manipuluje. 🙂
Ale čo si budeme hovoriť, v skutočnosti všetci niekým manipulujeme, či už vedome alebo podvedome. V konečnom dôsledku je však lepšie poznať jednotlivé manipulatívne techniky, aby sme sa im mohli vyhnúť, prípadne ich odhaliť. A práve tento účel plní kniha „Zbrane vlivu“ dokonale.
Táto kniha je teda určite vhodná pre všetkých, ktorý pracujú s myslením ľudí, teda obchodníkom, marketérom, Knihu odporúčam prakticky ako všetky ďalšie od Jan Melvil Publishing, kúpiť si ju môžete napríklad v motivačnom kníhkupectve UPBook.sk.