Ako vyzerá otravný užívateľ na Facebooku?

Facebook má dobrý potenciál zotrvať na špičke internetových sociálnych sietí. Pôvodne bol navrhnutý pre študentov Harvardu, teda pre inteligentných ľudí. Dnes sa Facebook rozšíril medzi miliónmi užívateľov po celom svete a bohužiaľ sú medzi nimi aj takí, ktorí na tom s inteligenciou nie sú tak úplne dobre a ich prítomnosť je niekedy dosť otravná. Ako to môže vyzerať?

1. Na všetky cudzie statusy dáva “páči sa mi”. Dlhodobá medializácia mena touto formou má masívny dosah a pôsobí veľmi negatívne (alebo priamo odpudivo) u prekvapivého množstva ľudí.

2. Často píše nezaujímavé statusy. Hoci priateľov obvykle nezaujíma, či si človek maže rožok alebo dva rožky a či sa zobudil teraz alebo pred hodinou, je to veľmi častý spôsob spamovania Facebooku. Ešte horšie je, ak jeden z priateľov takéhoto človeka je jeho priaznivec a ku statusom mu pritakáva odpoveďami typu “:D”, “dobrú chuť” alebo “tiež som práve wstal”. Toto u neho bohužiaľ vzbudzuje pocit obľúbenosti a frekvenciu svojich statusov zvyšuje.

3. Píše ako debil v snahe pôsobiť na svoje okolie cool. Sú to zvyčajne deti (niekedy aj dieťa duševne, nie fyzicky) odchované na pokeci ovplyvnené štýlom emo a pod. Statusy či komentáre sa často nedajú ani čítať.

4. Každú fotku musí okomentovať a kliknúť pri nej na “páči sa mi”. Nezáleží na tom, že sú to úplne normálne fotky.

5. Odpovedá na desiatky blbých kvízov denne so zaškrtnutým poľom “zverejniť v profile”. Tým zahlcuje priateľom hlavnú stránku Facebooku. S pýchou potom zverejňuje výsledky kvízov typu, že sa určite dobre bozkáva, že je najlepší v posteli a má IQ 130. Samozrejme to nie je pravda, ale tak keď má čas vypĺňať kvíz aj desaťkrát, aby mu konečne vyšiel slušný výsledok tak je to samozrejme jeho vec.

6. Neustále posiela celému okruhu priateľov najrôznejšie pozvánky. Či už do nejakej primitívnej hry alebo výzvy “staň sa fanúšikom” nejakej skupiny. Najčastejšie ide o vymývanie mozgov typu “keď v tejto skupine bude 50 tisíc ľudí, dám jednému z nich iPhone – pre účasť ale musíte pozvať všetkých priateľov”. Niekedy som si takú skupinu ešte aj pozrel – a viete prečo? Aby som zistil, ktorí z mojich priateľov naleteli a pridali sa tiež. Je prirodzené chcieť veci zadarmo, zvlášť keď pre to nemusíte skoro nič urobiť, ale platíte za to akúsi “spoločenskú daň”, inými slovami vyzeráte ako blbci.

Našli ste sa aspoň v jednom zo šiestich prípadov? Ak áno, mali by ste sa skutočne zamyslieť, či by ste zo seba takto dobrovoľne šaša robili aj v reálnom živote. Hoci stretávanie a rozprávanie sa na Facebooku je len virtuálne, v klasickom prípade nebýva anonymné a všetko sa premietne aj do reálneho života.

Správajte sa na Facebooku ako v reálnej spoločnosti…

Ako vyzerá otravný užívateľ na Facebooku?
Ohodnoťte článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné údaje sú označené *