Ako správne organizovať svoj čas?

Time management

Deň každého človeka má iba 24 hodín.Aj tí najlepší alebo najbohatší podnikatelia majú denne iba 1440 minút času. Ďalší čas sa nedá kúpiť. Čas možno iba efektívnejšie využívať. Ak dokážete pomocou vhodných opatrení odbúrať 30 minút zbytočných činností denne, získate ročne 125 hodín voľného času naviac. A to už stojí za úvahu.


Na začiatku si musíte stanoviť si svoje osobné a pracovné ciele a priority. Čo chcem dosiahnuť vo svojom osobnom a profesionálnom živote? Aké sú moje ciele? Čo som pre nich ochotný obetovať? Time management totiž nerieši len čo, kedy a ako robiť, ale najmä prečo to vôbec robiť.

Paretovo pravidlo

Existuje Paretovo pravidlo, ktoré hovorí, že 80% prínosov zabezpečia činnosti, ktoré trvajú 20% času. Naopak zostávajúcich 80% času strávime s vecami, ktoré prinesú iba 20% úspechu. Je to jednoduché a pravdivé. Celá vec má však jeden háčik. Je potrebné odhaliť, ktoré veci sú tie dôležité, a ktoré naopak nie. Dôležitosť je subjektívny pojem. Každopádne by však mala vychádzať z vami stanovených priorít a cieľov.


Delegovanie a outsourcing

Časovo náročné činnosti si nechajte zabezpečiť externými osobami. Získaný čas môžete využiť rozumnejším spôsobom. Takmer vždy môžete využiť služby ďalších ľudí a delegovať na nich minimálne časť úlohy.

Dnes už neplatí, že výkonnosť sa hodnotí podľa množstva času stráveného v práci. Je celkom možné, že trávite v práci príliš veľa času, pretože ho nevyužívate dostatočne efektívne. Mnoho ľudí nedeleguje úlohy na svojich podriadených alebo ich deleguje zle.


Poriadok

Veľa času sa stráca hľadaním patričných súborov na disku. Majte v priečinkoch zavedený určitý systém a pravidelne udržujte poriadok. Vhodne usporiadané pracovné prostredie môže zvýšiť vašu výkonnosť.

Nerobte viac vecí naraz. Multitasking znižuje efektivitu. Najprv spravte jednu vec a potom začínajte s ďalšou.

Nestrácajte čas čakaním

Niekedy je samozrejme nevyhnutné čakať na niekoho. Ale aj keď čakáte, tak môžete svoj čas efektívne využiť. Môžete si čítať nejakú správu a podobne. Technika tiež umožňuje odpovedať na e-maily a vybavovať ďalšie veci, ku ktorým sa inak nedostávate. Strácať čas čakaním môžete aj u lekára a na ďalších miestach, kde máte naozaj len málo možností, ako dĺžku čakania ovplyvniť. Aj tento čas však môžete efektívne využiť.


Ako správne organizovať svoj čas?
Ohodnoťte článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné údaje sú označené *